سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زمستان 1385 - Every religion has a koid of monasticim and the monasticim of th

رسم عاشق کشی

یکشنبه 85 بهمن 1 ساعت 12:45 صبح

حوادث سخت عاشورا و کربلا پنجاه سال بعد از وفات رسول الله(ص) واقع شد، آنهم به دست مسلمانان و پیروان رسول الله (ص) مردمی که معروف به تشیع و دوستی آل علی(ع) بود به دست مسلمانان که شهادتین می دادند؛ نماز می خواندند، روزه میگرفتند و حج می رفتند به آئین اسلام، ازدواج و اموات خود را به خاک می سپاردند به دست کسانی که با علی(ع) و پیامبر(ص) زندگی می کردند آن همه کرامتها و صحبتها و نمازخواندن های پیامبر(ص) و علی(ع) منوس بودند.

به یقین نمی توان گفت منکر اسلام بودند، حتی منکر امام حسین (ع) هم نبودند و به جرأت یقین داشتند مقام امام حسین(ع) افضل از یزید است پس چطور شد که اولاً حزب ابوسفیان زمام حکومت را به دست بگیرد، ابوسفیانی که قائد اعظم مشرکین بود و با پسرش معاویه دوش به دوش با اسلام می جنگیدند و همان معاویه سی سال بعد از وفات پیامبر(ص) والی شام و سپس بیست سال خلیفه مسلمین شد یعنی بیست سال با اسلام جنگید، ثانیاً خود شیعیان ظاهری، قاتل امام شدند کوفیان در عین علاقه به اهل بیت(س) و حسین (ع) با او جنگیدند.

اول به خاطر رعب و وحشت بود که از زمان زیاد (پدر ابن زیاد یا عبیدالله بن زیاد) و معاویه شروع شده بود و خود عبیدالله بن زیاد هم با کشتن میثم تمار رشید هجوی، مسلم بن عقیل، هانی بن عروه و آنها را مرعوبتر ساخت و نمی توانستند مطابق عقل خودشان تصمیم بگیرند.

دوم اینکه بخاطر حرص و طمع و علاقه ای که به زر و سیم و جاه و مقام داشتند مانند عمر سعدوقاص. دلیل سوم و مهمترین دلیل ضعف ایمان آنها بود که در زمان پیامبر(ص) و علی(ع) حسن ضعف خود را در غزوه ها نشان داده بودند.

پس اگر بگوئیم چرا امام حسین(ع) قیام کرد درست مثل این است که بگوئیم چرا پیامبر(ص) در مکه قیام کرد؟ چرا علی (ع) اینهمه رنج حمایت پیامبر(ص) را در لیله المبیت، بدر، احد، خندق و متحمل شد؟ چرا ابراهیم (ع) یک تنه در مقابل قدرت عظیم نمرود ایستادگی و قیام کرد؟


نوشته شده توسط : zealous

نظرات دیگران [ نظر]


فرار از جهاد ... فیلمی از بشر نفهمم ...

شنبه 85 دی 30 ساعت 11:40 عصر

یکی از مسائلی که بعد از دفاع مقدس با آن رو به رو شدیم ... فرار بعضی از مردم و مسئولین از مسئله و مفهوم واقعی جهاد بوده و هست. امروز کشور اسلامی ایران در چهار سمت خود شاهد حضور دشمنان قسم خورده به خصوص شیطان بزرگ آمریکاست ... هوش یاری ما و شکستن این قفس مستلزم جهد و کوشش بسیار زیاد نیروهای انقلاب است ... و در واقع جهادی دیگر در وسعتی بزرگ مقابل ماست. در حوزه نظامی، اقتصای، سیاسی و فرهنگی ... نرم افزاری و سخت افزاری امروز در یک صحنه نبرد حضور داریم ... آنچه به نظر می رسد باعث کندشدن یا مانع شدن فعالیت می تواند باشد ... دوری بعضی از مردم و مسئولین از آرمانهای جهاد گراست ... در واقع فرار از جهاد :

 واذقالت طائفه منهم یا اهل یثرب لامقام لکم فارجعوا ویستئذن فریق منهم النبی یقولون ان بیوتنا عوره و ماهی بعوره ان یریدون الافراراً
و (نیز بخاطر آورید) زمانی را که گروهی از آنها گفتند: ای اهل یثرب (ای مردم مدینه!) اینجا جای توقف شما نیست؛ به خانه های خود بازگردید و هم گروهی از آنان از پیامبر اجازه بازگشت می خواستند و می گفتند: خانه های ما بی حفاظ است. درحالیکه بی حفاظ نبود؛ آنها فقط می خواستند (با این بهانه از جنگ) فرار کنند. (3)

و در آیه 12 سوره حشر هم با اشاره به وعده ای که منافقان به اهل کتاب مبنی بر یاری آنها می دادند می فرماید:

... و لئن نصروهم لیولن الادبار... و اگر (هم اندکی) آنها را یاری کنند، پشت به میدان نبرد کرده فرار می کنند...

کفار از جنگ فرار می کنند

 ولو قاتلکم الذین کفروا لولوالادبار ثم لایجدون ولیا ولانصیرا

و اگر کفار با شما پیکار می کردند، به زودی (از میدان جنگ) فرار می کردند، سپس ولی و یاوری (هم) نمی یافتند. (4)

 قسمتی از مقاله آقای عباسعلی کامرانیان

3- قرآن کریم- سوره احزاب- آیه 13

4- قرآن کریم- سوره فتح- آیه 22


نوشته شده توسط : zealous

نظرات دیگران [ نظر]


شهد نام شهید

یکشنبه 85 دی 24 ساعت 11:30 صبح

واژه شهید:
پر محتوی ترین عنوان،در راستای تکامل انسان،از دیدگاه متون اسلامی،عنوان شهید است،چنانکه در روزگار انقلاب،و کوران جنگ،این واژه،رایجترین و حماسی ترین واژه است،و بهمراه آن شعاع تابناک و گسترده ای از،عشق و شیدائی،ایثار و توانائی،و بالاخره شور ایمان راستین،وخلاصه آنچه در (وصف ناید)جلوه گر است.
اوج و پویایی شهادت،در متون و اصطلاحات فقهی و اسلامی،آنقدر رفیع و شکوهمند است،که در سنجش اعمال و فضیلتها،آنرا با شهید و مقام شهادت مقایسه می کنند،و می گویند که مثلا کسیکه فلان عملی را انجام دهد،اجر و مزد شهید را دارد،یا کسیکه فلان عبادت و خدمتی را برگزار نماید،مانند اینست که بقام شهادت دست یافته است!
شهید کیست؟
این واژه اسلامی و اصطلاح فقهی را ، فقیهان بزرگوار اسلام،چنین تبیین کرده اند:
الشهید،المقتول فی المعرکه،عندالجهاد مع الامام،اونائبه الخاص،و یلحق به کل من قتل فی حفظ بیضه الاسلام،فی حال الغیبه.
یعنی شهید کسی است که بهنگام نبرد،در حضور امام(ع)یا نائب خاص او بقتل میرسد،و به هر کسی که در زمان غیبت امام زمان(ع)بمنظور حفظ و نگهداری حوزه و میهن اسلامی،جان خود را در راه خدا از دست می دهد شهید می گویند.
در عصر پیامبر گرامی اسلام،دشمنان زنی را به اسارت گرفتند،وی در اثر ظلم و ستم آنان،جان خود را از دست داد،وضع او را از پیغمبر پرسیدند که:أهی بمنزله الشهید؟آیا مرگ این زن مقام و منزلت شهید را دارد؟پیغمبر فرمود:آری،بشرط اینکه،در حفظ جان خود کوتاهی نکرده باشد.


بنابراین،شهید کسی است که دارای این ویژگیها و شرایط باشد:
1-علیه دشمن برآشوبد و قیام کند برای رضای خدا و در راه او.
2-قیام و نبرد او،با حضور و یا اذن امام یا نائب خاص او باشد.
3-در صحنه درگیری و پیکار علیه خصم،جان خود را فدا کند.
4-و بالاخره انگیزه و قیام او بخاطر پاسداری از حریم اسلام،و کیان جامعه اسلامی صورت گیرد،چنانکه رزمندگان قهرمان و دلیر ما،در حرکت کفر ستیز خود،علیه دشمان اسلام به این خصلت دست یافته اند.

از اینجا کش رفتم ...


نوشته شده توسط : zealous

نظرات دیگران [ نظر]


از نور

شنبه 85 دی 16 ساعت 8:47 صبح
تا حالا سه مرتبه دیده بودمش .... چندبار هم تلفنی صحبت کرده بویدم...
دفعه خونه یکی از اساتید افطاری دعوت بودیم ... و طرح افطاری دفتر توسعه بود که مطرح شد ... دفعه بعد هم در سفرتهرانمان ... خدمتش بودیم ... سینما رفتیم و میم مثل مادر را دیدیم ... خیلی گریه کرد ...
سومین بار، با حالتی عجیب به پیشنهاد خودش در قم ملاقات کردیم ... چند طرح داد ... که تصمیم دارم پیگیری کنم ...
همیشه پایه بود ... خیلی آقا ... گل بود ... که پرپر بود .... به قول بابای حسن ... پسر رشیدم حسن ... واقعا رشید بود..
حسن نظری از نور بود و به نور رفت ...

نوشته شده توسط : zealous

نظرات دیگران [ نظر]


مردم ایران سلام ... تیتر الکی ...

جمعه 85 دی 8 ساعت 11:49 صبح
زیلوس همیشه آپدیت خواهد شد ..
ان شا الله به کرم امیرالمومنین

نوشته شده توسط : zealous

نظرات دیگران [ نظر]


<      1   2